کد خبر: ۶۹۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که دو خودروساز بزرگ در ید قدرت و اختیار دولت ها هستند شاهد اتفاق مثبت و مبارکی در صنعت خودرو نخواهیم بود.

توسعه صنعت خودرو با پایان مداخلات دولت در خودروسازی میسر است

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که دو خودروساز بزرگ در ید قدرت و اختیار دولت ها هستند شاهد اتفاق مثبت و مبارکی در صنعت خودرو نخواهیم بود.

مصطفی رضاحسینی قطب آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به اقدامات کمیسیون صنایع در راستای رفع مشکلات صنعت خودرو عنوان کرد: بارها در کمیسیون صنایع جلساتی را پیرامون بررسی مشکلات صنعت خودرو با حضور خودروسازان، قطعه سازان و وزیر صمت سابق و فعلی برگزار کردیم اما باید گفت وزیر صمت نیز از اختیار تام در امور خودروسازی برخوردار نیست و متاسفانه این نهادهای بیرونی هستند که برای صنعت خودرو تصمیم گیری می کنند و طبیعی است خودروسازی کشور در چنین شرایطی دچار بحران شود.

وی یادآور شد: باید پذیرفت تا زمانی که دو خودروساز بزرگ در ید قدرت و اختیار دولت ها هستند شاهد اتفاق مثبت و مبارکی در صنعت خودرو نخواهیم بود.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا علیرغم تاکیدی که وزرای صمت سابق بر خصوصی سازی صنعت خودرو داشتند قادر به تحقق این مهم نشدند؟ چرا دولت هر بار به بهانه های مختلف از واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی طفره می رود؟ چرا دولتمردان تمایلی به فعال شدن بخش خصوصی در کشور ندارند؟ چرا اسامی مافیا خودرو که از این وضعیت نفع می برند، علنی نمی شود؟

رضاحسینی قطب آبادی اذعان داشت: به اعتقاد بنده در رابطه با خودرو که متاسفانه به موضوع اول کشور تبدیل شده دو فرضیه بیشتر وجود ندارد: یا دولت توان اداره صنعت خودرو را ندارد و یا نمی خواهد به مشکلات در خودروسازی پایان دهد و گزینه سومی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: چه طور ممکن است که در صنعت هوا و فضا و ساخت هواپیما، موشک، قاره پیما و پهپاد به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کردیم و جز برترین ها در دنیا هستیم اما قادر به طراحی موتور خودرو و تولید خودرو ملی و یا ایجاد نظم در قیمت گذاری خودرو نیستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با صراحت بیان کرد: دولت از یک طرف واردات خودرو را آزاد می کند از طرفی زمینه ورود خودرو به کشور را فراهم نمی کند. اگر مشکل تامین ارز است چرا با پیشنهاد مجلس مبنی بر استفاده ارز با منشا خارجی موافقت نمی کنند؟  

رضاحسینی قطب آبادی در پایان با بیان این مطلب که مداخله دولت در امور اقتصادی کشور نه تنها نتیجه بخش نبوده بلکه موجب فرار مغزها و سرمایه ها از کشور شده است، خاطرنشان کرد: اگر دولت خواهان توسعه صنعت خودرو کشور است باید به مداخلات خود در امور خودروسازان پایان دهد در غیر این صورت وضعیت صنعت خودرو از آنچه که هست بدتر خواهد شد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"